4 Haziran 2017 Pazar

Astımın Belirtileri Nelerdir?


Astım Belirtileri



Astım çoğu kez nefes darlığı ile kendini gösterir. Göğüste tıkanma, öksürük, hırıltılı solunum diğer belirtilerdir. Her hastada bunların hepsi bir arada görülmez ve bazen sadece öksürükle veya nefes alıp verirken hırıltı, hışırtı şeklinde bir ses şeklinde belirti verebilir.


Bu Şikayetler Mutlaka Astım Hastalığına mı Bağlıdır?


Bu belirtiler sadece astım hastalığında görülmez. Astım dışında da bir çokrahatsızlığın benzer yakınmaları olabilir. Şikayetlerin zaman zaman nöbetler şeklinde görülmesi ve bir müddet sonra kendiliğinden veya tedaviyle tamamen düzelmesi çok belirgindir. Geceleyin, bilhassa sabaha doğru uykudan uyandıracak şekilde bu yakınmaların görülmesi astımın karakteristik özelliğidir. Yukarıda bahsedilen tetik faktörlerle nöbetlerin başladığının öğrenilmesi teşhise çok yardımcı olur. Yukarıda sayılan şikayetlerden bir yada birkaçına sahip olan ve yakınmaları uzun sürüp tekrarlayan kişilerin mutlaka astım yönünden bir uzman hekim tarafından değerlendirilmesi gerekir.


Astımım Olduğundan Şüpheleniyorum Ne Yapmalıyım?


Astım tanısı  konması için çok meşakkatli yollar aşmazsınız. Bu konuda uzman bir hekime başvurursanız size astımınız olup olmadığınızı söyleyecektir. Ancak, bazı durumlarda astım teşhisi koymak biraz zaman alabilir ve bir süre hekim takibinde kalmanız gerekebilir.

Teşhis İçin Biyopsi, Kan Vermek, Endoskopi Yaptırmak Gibi Can Yakıcı İşlemler Gerekli mi?


 Astım teşhisi için canınızı yakacak bir işlem geçirmenize gerek yoktur. Hekiminiz sizinle konuşarak, sizi muayene ederek, solunum fonksiyon testleri yaparak durumunuzu belirleyebilir.

Solunum Fonksiyon Testleri Zor bir test midir?


 Kişinin uygulaması gereken; bir ağızlık içerisinden bir derin nefes alıp, aldığı nefesi hızlı ve güçlü bir şekilde üflemesi kadar kolaydır. Anında sonuç veren, hasta için hiçbir zarar veya risk taşımayan, hemen her yerde uygulanabilir bir işlemdir.

Pefmetre Cihazı Ne İşe Yarar?


Pefmetre astım teşhisi, astımın ağırlığının belirler ve tedaviye cevabın değerlendirilmesi, astım nöbetlerinin şiddetinin ölçülmesi için başvurulan basit bir cihazdır. Her astımlı hastanın bir pefmetresi olmalı ve kullanımını öğrenmek gerekir. Bu, hipertansiyonu olan hastanın evinde tansiyon aleti bulundurup kendi tansiyonun kontrol edebilmesi gibi; astımlı hastanın da kendi hastalığını izleyebilmesine imkan verir.

Allerjik Deri Testleri Yaptırmalı mıyım?


Astım her zaman allerjik bir hastalık olmayabilir. Deri testleri ise astım tanısında sayılmaz, sadece allerjik bir deri cevabının varlığı durumunda uygulanabilir. Astımı olan kişilerin testleri negatif bulunabildiği gibi, deri testleri pozitif bulunan kişilerde de astım tanısı olmayabilir. Bu nedenle bu testlerin astım tanısında yeri yoktur. Sadece tedavi uygulanamayan, atakları kontrol altına alınamayan astımlılarda tetik faktörlerin tespiti açısından gerek duyulduğunda yapılabilir. Yoksa gerek yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder